₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪

*Άνθρωποι και κυβερνήσεις ποτέ δεν διδάχτηκαν τίποτα από την Ιστορία, ούτε ποτέ καθόρισαν την δράση τους επάνω σε αλήθειες και αρχές στηριγμένες σ' αυτήν *
(Χέγκελ)
*Η ιστορία είναι θεματοφύλακας μεγάλων πράξεων, μάρτυρας του παρελθόντος, παράδειγμα και δάσκαλος για το παρόν και μεγάλος σύμβουλος για το μέλλον.*
(Μιγκέλ Ντε Θερβάντες)
*Την ιστορία μελέτα παιδί μου, γιατί έτσι όχι μόνο τον εαυτό σου και τη ζωή σου θα κάμεις ένδοξη και χρήσιμη στην ανθρώπινη κοινωνία, αλλά και το μυαλό σου οξυδερκέστερο και διαυγέστερο.*
(Ιπποκράτης)
Όποιος ξεχνάει την ιστορία του είναι υποχρεωμένος να την ξαναζήσει*. (Σανταγίανα Ισπανός Φιλόσοφος)

Κυριακή, 14 Απριλίου 2013

Διαδικτυακή ξενάγηση στην Ακρόπολη



 
Αυτή η γλαύκα δεν μοιάζει με τις ακίνητες των μουσείων. Ούτε είναι μαρμάρινη. Κινείται διαρκώς πάνω - κάτω, είναι ιπτάμενη, χαριτωμένη και αναλαμβάνει αποστολές συλλογής δεδομένων. Με το που της δίνεις την εντολή, ένα κλικ δηλαδή με το mouse του υπολογιστή, ανοίγει ορίζοντες γνώσης. Πεδίο της; Η σύγχρονη τεχνολογία και πώς χρησιμοποιείται στην αναστήλωση των μνημείων της Ακρόπολης.
 
Σε πέντε ενότητες
 
Στα παιδιά είναι ιδιαίτερα αγαπητή γιατί θυμίζει ήρωα κόμικς. Στην ουσία είναι η πρωταγωνίστρια μιας εφαρμογής που αναπτύχθηκε από τον Τομέα Ενημέρωσης και Εκπαίδευσης της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης, στο πλαίσιο του EΣΠΑ 2007-2013. Καθοδηγεί τους μικρούς χρήστες σε όλες τις ενότητες της εφαρμογής. Αποστολή τους είναι να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα σχεδιασμού της και να κερδίσουν το βραβείο συμμετοχής. Κάτι που προϋποθέτει γνώση για τις λεπτομέρειες της αποκατάστασης των μνημείων της Ακρόπολης, η οποία παρουσιάζεται μέσα από πέντε θεματικές ενότητες: το ταξίδι, τη βοήθεια, το πλήρωμα, τη δράση και το μέλλον.
 
Κάθε ενότητα περιλαμβάνει την προετοιμασία, τη δοκιμασία, το παιχνίδι. Η Γλαύκα αναλαμβάνει να γνωρίσει στα παιδιά αυτό που καμιά φορά δεν μπορούν να πουν πειστικά οι μεγάλοι. Τους μιλά για τις φθορές των μνημείων της Ακρόπολης, τις αιτίες, τις επεμβάσεις που έγιναν για τη «θεραπεία» τους και τις δυνατότητες της τεχνολογίας. (http://www.ysma.gr/theglafkaproject)
 
Η Ασημίνα Λεοντή που εργάστηκε μαζί με την υπεύθυνη του τμήματος Ειρήνη Καϊμάρα και την έμπειρη Κορνηλία Χατζηασλάνη, η οποία αν και συνταξιοδοτήθηκε προσφέρει τη βοήθειά της, λέει στην «Κ» πως το θέμα των έργων και των αναστηλώσεων ενδιαφέρει πολύ τα παιδιά. Το διαπίστωσαν τον Μάρτιο του 2012 στο διήμερο πρόγραμμα στην Ακρόπολη, στο οποίο συμμετείχαν 21 σχολεία, 650 μαθητές και 20 εκπαιδευτικοί.
 
«Ανεβάσαμε τα παιδιά στον βράχο, τα βάλαμε στα εργοτάξια, άκουσαν τους ανθρώπους που εργάζονται σ’ αυτά, εντυπωσιάστηκαν από τον αριθμό των ειδικοτήτων. Αυτό είναι και μία από τις ενότητες της εφαρμογής. Η βιωματική εμπειρία τα συγκινεί. Μια εμπειρία που άλλαξε τον τρόπο που βλέπουν κάποια πράγματα, όπως σημείωσαν τα ίδια στο ερωτηματολόγιο».
 
[Της Γιώτας Συκκά από την Καθημερινή]
 
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε ψευδώνυμο.
Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).Υβριστικά και μη ευπρεπή σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...