₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪

*Άνθρωποι και κυβερνήσεις ποτέ δεν διδάχτηκαν τίποτα από την Ιστορία, ούτε ποτέ καθόρισαν την δράση τους επάνω σε αλήθειες και αρχές στηριγμένες σ' αυτήν *
(Χέγκελ)
*Η ιστορία είναι θεματοφύλακας μεγάλων πράξεων, μάρτυρας του παρελθόντος, παράδειγμα και δάσκαλος για το παρόν και μεγάλος σύμβουλος για το μέλλον.*
(Μιγκέλ Ντε Θερβάντες)
*Την ιστορία μελέτα παιδί μου, γιατί έτσι όχι μόνο τον εαυτό σου και τη ζωή σου θα κάμεις ένδοξη και χρήσιμη στην ανθρώπινη κοινωνία, αλλά και το μυαλό σου οξυδερκέστερο και διαυγέστερο.*
(Ιπποκράτης)
Όποιος ξεχνάει την ιστορία του είναι υποχρεωμένος να την ξαναζήσει*. (Σανταγίανα Ισπανός Φιλόσοφος)

Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2011

Η σημαντικότερη αερομαχία της Μικρασιατικής εκστρατείας (13 Ιουλίου 1922) και η άψογη συμπεριφορά των Ελλήνων στους νεκρούς Τούρκους αεροπόρους


Αιέν Υψικρατείν και υπείροχον έμμεναι άλλων

Σαν σήμερα τον Ιούλιο του 1922, λίγο πριν την κατάρρευση του μετώπου έλαβε χώρα η πιο διάσημη αερομαχία της Μικρασιατικής εκστρατείας. Ένας άγνωστος αεροπορικός πόλεμος σε μια λησμονημένη εκστρατεία που κόστισε έναν ακόμα ξεριζωμό για εκατομμύρια Έλληνες και τον θάνατο σε 23 Έλληνες Αεροπόρους. Το λιγότερο που έχουμε να κάνουμε είναι να τιμήσουμε εκείνους που πολέμησαν και έπεσαν υπέρ Πατρίδος και να μάθουμε από τα λάθη του παρελθόντος παραδειγματιζόμενοι από Έλληνες όπως ο Ανθυπολοχαγός Χριστόφορος Σταυρόπουλος.
Το καταρριφθέν από τον Σταυρόπουλο Breguet 14 B2 12/7/1922
Τουρκικό αεροσκάφος Breguet εμφανίστηκε πάνω από τις φίλιες γραμμές, ρίχνοντας προκηρύξεις και αναγνωρίζοντας συγχρόνως τις θέσεις των ελληνικών στρατευμάτων.
Ο Ανθυπασπιστής Ευάγγελος Παπαδάκος και ο Λοχίας Χριστόφορος Σταυρόπολος της Β’ Μοίρας Αεροπλάνων (Στρατιωτική Αεροπορία), με αεροσκάφη Nieuport και Spad αντίστοιχα, απογειώθηκαν εσπευσμένα από το Μπαλ Μαχμούτ προς αναζήτηση του εχθρικού Breguet.Το αεροσκάφος του Ανθυπασπιστή Παπαδάκου συναντήθηκε με το τουρκικό σε ύψος 2.800 μέτρων και συνήφθη 20λεπτη αερομαχία. Τελικά, το εχθρικό Breguet αναγκάστηκε να απομακρυνθεί λόγω μηχανικής βλάβης. Τότε ο Λοχίας Σταυρόπουλος το κατεδίωξε και ύστερα από αερομαχία το κατέρριψε φλεγόμενο μέσα στις ελληνικές γραμμές, με αποτέλεσμα το θάνατο χειριστή και παρατηρητή (διοικητή του αεροδρομίου Τσάι).
Ο Αεροπόρος Λοχίας Σταυρόπουλος, Β' Μοίρα Στρατιωτικής Αεροπορίας
Χειριστής του Τουρκικού Breguet 14 B2 ήταν o Λοχαγός Αχμέτ Μπαχατίν και παρατηρητής ο πολίτης χειριστής Κεμάλ Μπέης. Και οι δύο τάφηκαν σύμφωνα με τα μουσουλμανικά έθιμα και με στρατιωτικές τιμές, ενώ δυο μέρες αργότερα οι Ανθυπολοχαγοί Νικόλαος Δέας και Ιωάννης Χατζηκαμάρης της Β’ Μοίρας Αεροπλάνων (Στρατιωτική Αεροπορία) με αεροσκάφος Breguet 14, αφού εκτέλεσαν αναγνώριση όψεως, πέταξαν σε ύψος 50 μέτρων πάνω από το τουρκικό αεροδρόμιο Εμπερκιοϊ. Με φωτοβολίδες γνώρισαν στους Τούρκους τις φιλικές διαθέσεις τους και στη συνέχεια έριξαν ερματισμένο φάκελο, που περιείχε τα ατομικά είδη των φονευθέντων στην αερομαχία της 12ης Ιουλίου 1922 Τούρκων αεροπόρων, καθώς και μια επιστολή, με την οποία πληροφορούσαν τις τουρκικές αρχές για το θάνατό τους και την ταφή τους στον ελληνικό τομέα. Ο Λοχίας Σταυρόπουλος προήχθη σε Ανθυπολοχαγό και συνέχισε να πετά με την επιστροφή του στην Ελλάδα. Δυστυχώς βρήκε τραγικό θάνατο τον Σεπτέμβριο του 1923 όταν ενώ εκτελούσε ακροβατικούς ελιγμούς σε χαμηλό ύψος, το αεροσκάφος του κατέπεσε και συνετρίβη στο αεροδρόμιο Γουδή.


Το βρήκαμε ΕΔΩ
ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε ψευδώνυμο.
Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).Υβριστικά και μη ευπρεπή σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...